Skip to content

Ретро България

Menu
Menu

Бюджет 2026: Майчинството през втората година ще е 460 евро

Posted on декември 8, 2025
Бюджет 2026: Майчинството през втората година ще е 460 евро

Бюджет 2026: Майчинството през втората година ще е 460 евро

Размерът на обезщетението за отглеждане на дете до 2-годишна възраст се повишава на 460,17 евро. Това предвижда проектът на Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2026 г., който беше одобрен от правителството.

Размерът на паричното обезщетение при завръщане на работа преди детето да навърши 2 години се повишава от 50 на 75 на сто.

Още по темата

Ръст на средната пенсия

Средната пенсия през 2026 г. ще достигне 541,20 евро. Очаква се нейният размер да се повиши номинално с 8,5%. Ръстът надхвърля повече от два пъти прогнозираната стойност на средногодишната инфлация за догодина от 3,5%. Това означава, че покупателната стойност на доходите на възрастните хора ще се увеличи.

Предвижда се от 1 юли 2026 г. всички пенсии, отпуснати до края на 2025 г., да се осъвременят по чл. 100 от Кодекса за социално осигуряване по швейцарското правило с между 7% и 8%.

От същата дата минималният размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст при пълен осигурителен стаж ще се повиши от 322,37 евро на 346,87 евро. От 1 юли  размерът на социалната пенсия за старост и свързаните с нея пенсии и добавки също ще се увеличи с процента, определен по швейцарското правило.

Още по темата

Пенсионирането при жените и мъжете

През 2026 г. жените, работещи трета категория труд, ще могат да се пенсионират, ако са навършили 62 години и 6 месеца и имат 36 години и 10 месеца осигурителен стаж. За мъжете изискванията ще са 64 години и 9 месеца навършена възраст и 39 години и 10 месеца осигурителен стаж.

През 2026 г. за изплащане на всички видове пенсии и добавките към тях са предвидени 13,421 млрд. евро, което е 11,3% от прогнозния размер на брутния вътрешен продукт на България. Тези разходи са с 1,097 млрд. евро или с 8,9% повече спрямо 2025 г.

Минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се лица от 1 януари 2026 г. ще бъде равен на заложения нов размер на минималната работна заплата, която е предвидено да нарасне на 620,20 евро. От същата дата се определя и максималният осигурителен доход за всички осигурени лица на 2 300 евро.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)

Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в Google News Showcase.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

Тагове:

Източник: Bgonair.bg

Recent Posts

  • Как се прави водка и откъде идва огромната разлика в цените?
  • „Никой не е по-силен от държавата“: Властта реагира остро на заплахите от „Кауфланд
  • Путин постави условията си за мир: Без сиви зони на границата и без чужди войски в Украйна! После разказа виц за нощно шкафче и пачки
  • „Абсолютно зависим“: Красьо Черния ли бута Васил Терзиев за втори мандат?
  • Талантлива актриса ли е Милица Гладнишка? Къци Вапцаров орязал надеждите ѝ за сцената (Подробности)

Recent Comments

Няма коментари за показване.

Archives

  • ноември 2026
  • октомври 2026
  • септември 2026
  • август 2026
  • юли 2026
  • юни 2026
  • май 2026
  • април 2026
  • март 2026
  • февруари 2026
  • януари 2026
  • декември 2025
  • ноември 2025
  • октомври 2025
  • септември 2025
  • август 2025
  • юли 2025
  • юни 2025
  • май 2025
  • април 2025
  • март 2025
  • февруари 2025
  • януари 2025
  • декември 2024
  • ноември 2024
  • октомври 2024
  • септември 2024
  • август 2024
  • юли 2024
  • юни 2024
  • май 2024
  • април 2024
  • март 2024
  • февруари 2024
  • януари 2024
  • декември 2023
  • ноември 2023
  • октомври 2023
  • септември 2023
  • август 2023
  • юли 2023
  • юни 2023
  • май 2023
  • април 2023
  • март 2023
  • февруари 2023
  • януари 2023
  • октомври 2022
  • септември 2022
  • август 2022
  • декември 2020
  • юни 2017
  • май 2017
  • април 2017

Categories

  • НА МУШКАТА
  • ОБЩЕСТВО
  • ПОДЗЕМЕН СВЯТ
  • РАЗОБЛИЧЕНИ
  • СКАНДАЛИ
©2026 Ретро България | Design: Newspaperly WordPress Theme